Saturday, October 11, 2008

PEMBAHARUAN YANG DI UTAMAKAN

Keadaan yang tidak menginzinkan membuatkan saya tidak banyak untuk mengulas berkenaan dengan rencah potitik tanah air tetapi bukan tiada apa yang mahu diulas dan diperkatakan cuma suatu keadaan yang masih belum mengizinkan saya untuk membicarakanya kerana banyak ruangan bolger yang lain yang menghuraikan dan memperincikan mengenainya dan biarlah saya sebagai pihak yang memahami dan menilai semula untuk merubah dan mengubah apa yang boleh difikir dan dilaksanakan bersama . Untuk permulaan komentar yang pertama adalah akan disentuh berkenaan Islam Hadhari yang mungkin ada banyak pandangan dan berkata ianya adalah merupakan satu ajaran pembawakan yang baru maka ruangan ulasan pertama saya biarlah dalam yang melibatkan soal Agama dan barulah menyentuh hal-hal yang lain semoga ianya dapat dikongsi dan difikirkan bersama.Tiga asas peganggan yang utama ada 3 iaitu Alif, Ba , Ta iaitu Alif untuk Agama, Ba untuk Bangsa dan Ta untuk Tanah Air dan ruangan yang seterusnya akan diperkatakan mengenai hal-hal keutamaan yang lain semoga ianya dapat difikirkan dan memberi menafaat bersama.

3 comments:

Kembara Politik said...

Salam saudara CERPANA.

Saya link blog saudara dengan blog saya.

Salam Aidil Fitri...(boleh lagi beraya kan? )

CERPANA said...

Slamat Hari RayE AidilfiTri kpD psytroopers jga kPd sMUa diKesempataN yg Ad inI..
rayE aD lg Yg x der kuih raye jer..

Kembara Politik said...

Kuih pun ada lagi skit..tapi dah hampir nak sampai ke tahap tuang serdak kuih...(time ni kuih mendapat permintaan yg tinggi) :)